ଏହି ପ୍ରଯୁକ୍ତିର ଉପଯୋଗ ଦ୍ଵାରା ଭାରି ଯାନ ସଂଖ୍ୟା ୫୦%କୁ ହ୍ରାସ ସହ କାର୍ବନ ନିର୍ଗମନ ମଧ୍ୟ ହ୍ରାସ ପାଇଛି
ଭୁବନେଶ୍ୱର, ଅକ୍ଟୋବର ୧୧, ୨୦ ୨୪: ଟାଟା ଷ୍ଟିଲ୍ ମେରାମଣ୍ଡଳୀ (ଟି ଏସ୍ଏମ୍) ପକ୍ଷରୁ “କନେକ୍ଟେଡ୍ ଭେଇକିଲ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଓ ଭେଇକିଲ୍ ୩୬୦ କମାଣ୍ଡ ଏଡ୍ ସଂଟର” ଜରିଆରେ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ସୁରକ୍ଷା ମାଇଲଖୁଟ ହାସଲ କରାଯାଇଛି । ଏହି ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ଡିଜିଟାଲ୍ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଭାରି ଯାନ ଚଳାଚଳକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରୁଛି ଯାହା ପ୍ଲାଣ୍ଟ ପରିଚାଳନାରେ ସୁରକ୍ଷା ଓ ଦକ୍ଷତାରେ ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଟିଏସ୍ଏମ୍ର ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାକୁ ଦର୍ଶାଉଛି ।
ଟିଏସ୍ଏମ୍ ପକ୍ଷରୁ ଦୈନିକ ୧୦୦୦ରୁ ଊର୍ଦୁ ଭାରି ଯାନ ଓ ଆର୍ଥ ମୁã” ଉପକରଣ ଚଳାଚଳର ତଦାରଖ କରାଯାଏ । ଗାଡ଼ିଗୁଡ଼ିକର ବାସ୍ତବ ସ୍ଥିତି ଜାଣିବା ଓ ସେଗୁଡ଼ିକ ଉପରେ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ହାସଲ କରିବା ଲାଗି ଦୀର୍ଘଦିନରୁ ରହିଥିବା ସମସ୍ୟାକୁ ଏହି ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ମାଧ୍ୟମରେ ସମାଧାନ କରାଯାଇପାରିଛି । ପୂର୍ବରୁ ସୀମିତ ଯୋଗାଯୋଗ, ସୁରକ୍ଷା ପାଂଚରେ ଅବ୍ୟବସ୍ଥା ଓ ନିୟମ ଭଲଂଘନ ମାମଲାଗୁଡ଼ିକର ଫଇସଲାରେ ବିଳମ୍ବ ଯୋଗୁଁ ଦକ୍ଷତାର ଅଭାବ ଦେଖାଦେବା ସହ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ସୁରକ୍ଷା ବିପଦ ରହୁଥୁଲା।
- କନେକେଡ୍ ଭେଇକିଲ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ” ଏକ ସୁବ୍ୟବସ୍ଥିତ ପ୍ରଣାଳୀ ଯାହା ” ୫ଜି” ଉପଯୋଗ ମାଧ୍ୟମରେ ସମସ୍ତ ରେଳ ଓ ସଡ଼କ ଚଳାଚଳର ୩୬୦° ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ପ୍ରଦାନ କରି ପରିବହନର ତଦାରଖ ପାଇଁ ବ୍ୟାପକ ସମାଧାନ ପ୍ରଦାନ କରୁଛି । ଏହା ବିଭିନ୍ନ ସ୍ଥାନରୁ ସୂଚନା ସଂଗ୍ରହ କରିବା, ଏଆଇ ଓ ଆଇଓଟି-୨ ଭଳି ଆଧୁନିକ ପ୍ରଯୁକ୍ତି ବ୍ୟବହାର କରି ତଥ୍ୟ ହାସଲ କରିବା, ଅବ୍ୟବସ୍ଥିତ ସ୍ଥିତି ପାଇଁ ସଂମ୍ପୃକ୍ତ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟି ଆକର୍ଷଣ କରିବା, ଏପିଆଇ-୩ ଜରିଆରେ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ଲାଟଫର୍ମକୁ ଯୋଡ଼ିବା ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତ ତଥ୍ୟକୁ ବ୍ୟବହାର କରି ବିଭିନ୍ନ କାର୍ଯ୍ୟପନ୍ଥାକୁ ପରିଚାଳନା କରିବାରେ ଏହା ସହଯୋଗ କରୁଛି ।
ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥା ସମ୍ପର୍କରେ ଟାଟା ଷ୍ଟିଲ୍ ମେରାମଣ୍ଡଳୀର ଉପସଭାପତି (ଅପରେସନ୍ସ) ଉତ୍ତମ ସିଂହ କହିଛନ୍ତି ଯେ, “ଟାଟା ଷ୍ଟିଲ୍ ମେରାମଣ୍ଡଳୀରେ ଆମେ ଏକ ସୁରକ୍ଷିତ ଓ ଅଧିକ କାର୍ଯ୍ୟ ଅନୁକୂଳ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରିବାକୁ ପ୍ରତିବଦ୍ଧ ରହିଛୁ । ଆମ ” କନେକ୍ଟେଡ ଭେଇକିଲ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ” ବାସ୍ତବ ସମୟ ସ୍ଥିତି ଓ ଭାରି ଯାନ ପରିଚାଳନା ଉପରେ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ପ୍ରଦାନ କରି ମାଲ ପରିବହନ ଦିଗରେ ବୈପ୍ଲବିକ ପରିବର୍ତନ ଆଣିଛି । ଡିଜିଟାଲ୍ ରୂପାନ୍ତରଣ ମାଧ୍ୟମରେ ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିଥିବା ବେଳେ ନିୟମ ଅବମାନନା ସ୍ଥିତି କମ କରିଛି ଏବଂ ଲଜିଷ୍ଟିକ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ଗାଡ଼ି ସଂଖ୍ୟାରେ ୫୦% ହ୍ରାସ କରିଛି ଯାହା ଫଳରେ ଆମର କାର୍ବନ୍ ନିର୍ଗମନ ମାତ୍ରା କମ୍ ହୋଇଛି । ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥା ସ୍ଥାୟିତ୍ଵ ଓ ଦାୟିତ୍ବବାନ ପରିଚାଳନା ଦିଗରେ ପ୍ରମାଣ ।
ଏହା ମାଧ୍ୟମରେ ଆଇଓଟି ବ୍ୟବହାର କରି ସୁରକ୍ଷା ଯନ୍ତ୍ରପାତି ଗୁଡ଼ିକର ବାସ୍ତବ ସ୍ଥିତି ନିରୀକ୍ଷଣ କରାଯାଇପାରୁଛି । ଯେପରିକି ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ସାମିଲ ଥୁବା ଡିଆରସିଏସ୍ ( ଡାଲା ରେଜ୍ କଂଗ୍ରେଲ ସିଷ୍ଟମ୍), ଡିଏଫ୍ଏସ୍ଏସ୍ (ଡ୍ରାଇଭର ଫଟିଗ୍ ମନିଟରିଂ ସିଷ୍ଟମ୍), ‘ଆଂ’ଟି ଟିଲ୍ଟ ସେନ୍ସର’, ‘ପ୍ରୋବିମିଟି ସେନ୍ସର’, ‘ରେୟାର ଭିଜନ କ୍ୟାମେରା’ ଆଦି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ । ସେହିପରି ଅତିରିକ୍ତ ସୁବିଧାସୁଯୋଗ ଭାବେ ଏଥିରେ ‘ଜିପିଏସ୍ ଟ୍ରାକିଂ’, ‘କିଏ-ମ୍ୟାଫି’, ‘ଆଁଏଫ୍ଆଇଡି ସେର୍ସ’, ‘ଆସେଟ୍ ଅପ୍ତିମାଇଜେସନ’, ‘ସ୍ମାର୍ଟ ଇନର ଏସିଂ’ ଓ ‘ସିଷ୍ଟମ୍ ବେସଡ୍ ସେପ୍ଟି” ବ୍ୟବସ୍ଥା ରହିଛି ।
ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଏକ ସାମଗ୍ରିକ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣକୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ଲାଗି ଏକ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ପରିଚାଳନା ବିଭାଗ (କମାଣ୍ଡ ସଂଟର) ଚବିଶ ଘଂଟା କାମ କରବା ସହ ପ୍ଲାଣ୍ଟ ଭିତରେ ଥିବା ସମସ୍ତ ଗାଡ଼ିର ନିରୀକ୍ଷଣ କରୁଛି । ପ୍ରତିଟି ଗାଡ଼ିର ତ୍ରିସ୍ତରୀୟ ସୁରକ୍ଷା ପାଂଚ କରାଯାଉଛି । ଏହି ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଦ୍ୱାରା ବେଗ ଉଲଂଘନ, ଡ୍ରାଇଭର ସତର୍କତା ଓ ଖାଲି ଠିଆ ହୋଇଥିବା ଗାଡ଼ିର ନିରୀକ୍ଷଣ ସମ୍ପର୍କିତ ସମସ୍ୟାରେ ଉନ୍ନତି ଆସିଥିବା ବେଳେ ଭେଣ୍ଡର ବିଲିଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକୁ ସ୍ୱୟଂକ୍ରିୟ ଭାବେ ସଂଗଠିତ କରି ଗାଡ଼ି ଉପଯୋଗିତା ହାରକୁ ୪୫%ରୁ ବଢ଼ାଇ ୭୫% କରାଯାଇଛି ଏବଂ ମାଲ ପରିଚାଳନାରେ ବ୍ୟବହାର ହେଉଥିବା ଭାରି ଯାନ ସଂଖ୍ୟାରେ ୫୦% ହ୍ରାସ ଘଟିଛି । ପ୍ରତି ଡ୍ରାଇଭରଙ୍କ ସ୍କୋର କାର୍ଡ ନିୟମିତ ସାଂଚ କରାଯାଉଥିବା ବେଳେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଡ୍ରାଇଭରଙ୍କୁ ପୁରସ୍କୃତ କରାଯାଉଛି ଓ ସୁରକ୍ଷା ଭଙ୍ଗୁ ଘନକାରୀଙ୍କ ଉପରେ ଜରିମାନା ଲାଗୁ କରାଯାଉଛି । ଟ୍ରାଫିକ୍ ଓ ଯାନ ପରିଚାଳନାରେ ଉନ୍ନତି ଆଣି ଏହି ପ୍ଲାଟଫର୍ମ କାର୍ବନ ନିର୍ଗମନ କମ୍ କରୁଛି । “କନେଚେଡ୍ ରେଇକିଲ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ” ପ୍ଲାଣ୍ଟର “କନେକେଡ୍ ୱାର୍କଫୋର୍ସ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ” କୁ ସହଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରୁଥିବା ବେଳେ ଉଭୟ ଶ୍ରମଶକ୍ତି ଓ ପରିବହନର ସଠିକ ପରିଚାଳନା କରିବାକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖୁଛି । ଏକ ବ୍ୟାପକ ସୁରକ୍ଷା ପ୍ଲାଟଫର୍ମ କରିଆରେ ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥା ସୁରକ୍ଷାର ସଂସ୍କୃତି ପ୍ରତି ରହିଥିବା ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରୁଛି ।